Ga jij dit jaar op wintersport naar Lech-Zürs? Bereid je dan voor op de akelige beelden van de nieuwe campagne ‘Een skihelm staat beter’. In de vorige campagne ging het met name om je haardracht, maar aangezien er nog steeds wintersporters zijn die zonder skihelm de piste opgaan, is de campagne nu naar een volgend niveau getild. Met humor, aldus reclamebureau Hello. Met akelig zwarte humor, vinden wij dan.
Helmkapsel
Op zich vonden wij de vorige campagne al schrikbarend genoeg 😉 Maar hij bereikte bij de doelgroep helaas niet het gewenste effect. In Oostenrijk alleen al, vonden vorig jaar 50.000 ongevallen op de piste plaats. En steeds vaker met ernstig hoofdletsel als gevolg.
Iedereen een skihelm
Het wordt nu echt wel tijd dat alle wintersporters een skihelm verplicht dragen. Wij dachten eigenlijk dat iedereen dat al deed. Het aantal wintersporters die wij zonder helm tegenkomen is op één hand te tellen. En dat terwijl wij zo’n 100 dagen per seizoen op de piste doorbrengen.
Heb jij nog geen skihelm?
Bekijk de campagne dan even goed. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Pistes raken steeds voller. En er zijn steeds meer rookies onderweg die je aan kunnen skiën. Dus ook wanneer je zelf een zeer geoefende of voorzichtige wintersporter bent loop je een risico om aangereden te worden. En een skihelm is op de hele wintersport eigenlijk maar een relatief kleine investering. Dus hop, bestel er één. Liefst één van de beste skihelmen van deze winter of anders een skihelm met vizier. Dan weet je zeker dat je goed zit.
Verliefd op bergen en verslaafd aan wintersport in de breedste zin van het woord. Je vindt mij op de piste, naast de piste en in warme berghutten. Wintersport verenigt voor mij tijd voor de mooiste dingen uit het leven: familie, vrienden, sport, natuur en lekker eten.
0 Commentaren