Wintersport jaaroverzicht 2018

Afgelopen jaar verzamelden we iedere vrijdag de mooiste foto’s van de week. Gewoon, omdat we daar blij van worden en we hoopten dat jij er ook blij van wordt! In deze aflevering zetten we de mooiste foto’s van het afgelopen jaar nog een keer op een rij.

Heb je ook een mooie wintersport foto die je met ons wilt delen? Stuur hem dan naar ons op, of tag ons via:

Herbeleef de magie van de sleeplift

Als wintersporter besteed je behoorlijk wat tijd in de skilift.  Afgelopen week publiceerden wij onze ‘ode aan de sleeplift‘. Hierin verklaarde we onze (voor)liefde voor de nostalgische sleeplift. Mandlwand Lodge plaatste daarna deze prachtige foto van een sleeplift in Hochkönig (Ski Amadé). Verse sneeuw, dik bedekte bomen en de totale verlatenheid van dit plaatje maken dat je er eindeloos naar kan kijken. Het deed ons in ieder geval besluiten Hochkönig deze winter op onze reislijst op te nemen.

De recordwinter van 2018

Je zou het na die enorm warme zomer bijna vergeten, maar vorige winter heeft het enorm gesneeuwd en we konden zelfs melden dat er deze eeuw nog niet zo veel sneeuw viel als in de winter van 2018. Uit voorzorg werden wegen afgesloten en sommige skigebieden waren korte tijd van de buitenwereld afgesloten.

De mooiste wintersport week van 2018

De week van 3-10 februari was waarschijnlijk de beste week van de hele winter. Eerst viel er een flink pak sneeuw en daarna werd het zonnig en bleef het koud. Goed zicht, ultiem winterse atmosfeer, besneeuwde bomen en perfecte sneeuw op én naast de piste. Of je nou ging skiën, winterwandelen, rodelen of langlaufen, de condities waren ideaal.

De Olympische Spelen

Natuurlijk kijken we ook even terug op de Olympische Spelen. En deze keer geen foto van één van onze schaatsers (hoewel die natuurlijk extreem goed gepresteerd hebben), maar een foto van een alpine skiër. Een sport waar op de Nederlandse televisie helaas wat minder aandacht voor is, maar waarvan diehard winterfans smullen. Moet je die focus zien!

Wat was het koud hè!?

Wie tijdens de voorjaarsvakantie op wintersport was, kan het niet ontgaan. Wat was het koud hè? Zowel in Nederland als in de Alpen was het een week lang extreem koud. Temperaturen ver onder het vriespunt zorgde er voor dat iedereen zich zo warm mogelijk moest aankleden. Zonder goede handschoenen naar buiten gaan een week lang uit den boze. Ondank de kou gingen veel wintersporters gewoon de piste op. En gelijk hadden ze. De skipistes lagen er prachtig bij. En met een paar warme wanten en een goed thermoshirt was het echt wel te doen. We kregen die week een heleboel mooie foto’s opgestuurd waaronder deze:

Daarna werd het rustig op de piste

Iedereen die wel eens eind maart op wintersport is gegaan weet het. De pistes liggen er nog prachtig bij en zijn helemaal leeg. Je hebt deze periode echt het gevoel dat je het hele skigebied voor je zelf hebt.

Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door Region Hochkönig (@hochkoenig) op

Skikids, mijn favoriete foto friday

Met je kinderen op wintersport is echt heel leuk. Hoe jonger ze bekend raken met het plezier van de bergen en de sneeuw, hoe beter. En voor ons als ouders zijn het ook nog eens ervaringen die je een leven lang met alles en iedereen deelt. Herken jij bijvoorbeeld deze 6 situaties?  Er zijn maar weinig kinderen die er niet van houden om te skiën of te boarden. Vooral hard over hobbeltjes en schansen is bij  bij onze jongens erg populair. Wist je trouwens dat hobbels en bospaadjes skiën prima skioefeningen voor je kinderen zijn?

Omdat een wintersport met kinderen zo leuk is, hebben we in Foto Friday 35 een paar leuke foto’s van skiënde kinderen op een rijtje gezet.

De meestgelezen: verse sneeuw en een strakblauwe lucht

De eerste skidag deze winter was op 23 november op de kunstsneeuw in Schladming. Een paar dagen sneeuwde het en zag de wereld er een stuk witter uit. Dat zorgde er bijvoorbeeld voor dat groot deel van het skigebied van Kleinarl – Flachauwinkl, één van onze favoriete kindvriendelijke skigebieden, ook al open kon.  En natuurlijk voor prachtige winterbeelden. Foto Friday #54 werd waarschijnlijk daarom  de meestgelezen foto friday van 2018.

Lekker glijden

Alvast een gelukkig nieuwjaar. Of zoals ze hier zeggen. Een gute Rutsch. Wat niet beter geïllustreerd kan worden dan door een foto van rodelen. (meer rodelfoto’s in deze edite van foto friday) Laten we hopen op een sneeuwrijke winter waarin we veel foto’s kunnen maken. En we ook van jullie weer veel foto’s mogen ontvangen. Tot volgend jaar! Tot de volgende foto friday!

0 Commentaren

Eerder verschenen